سرخط خبرها

نگاهی به فروش فیلم‌های روی پرده در سینما‌های خراسان رضوی | «بخارست» از «انفرادی» سبقت گرفت

  • کد خبر: ۱۴۱۲۴۱
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
نگاهی به فروش فیلم‌های روی پرده در سینما‌های خراسان رضوی | «بخارست» از «انفرادی» سبقت گرفت
سینما‌های خراسان رضوی در ماه آذر با اضافه شدن فیلم «بخارست» به چرخه اکران و ادامه اکران آثار کودک و نوجوان نسبت به ماه مهر و آبان مخاطبان بیشتری را با خود همراه و فروش بیشتری را تجربه کردند، اما همچنان با دوران اوج خود فاصله دارند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ براساس آمار ارائه شده در وبگاه «سمفا» با وجود برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در ماه آذر، تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۲۲ مخاطب به تماشای هجده فیلم روی پرده در سینما‌های استان نشسته اند و فروش ۴ میلیاردتومانی را رقم زده اند که حدود ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از ماه آبان است. قطعاً روی پرده رفتن فیلم‌های جدید بیشتر و آثاری که تماشاگران مدت هاست در انتظار اکرانشان هستند، می‌تواند باز هم وضعیت فروش را در ماه پیش رو بهبود ببخشد. در نوشتار پیش رو نگاهی داشتیم به میزان استقبال از آثاری که در سومین ماه پاییز روی پرده سینما‌های خراسان رضوی رفته اند.

«بخارست» صدرنشین جدول

بعد از چندین ماه، سرانجام رتبه اول جدول فروش سینما‌های استان در ماه آذر تغییر و به فیلم سینمایی «بخارست» ساخته جدید اطیابی اختصاص پیدا کرد. سینماگری که پیش از این هم با آثار خود به نام‌های «دینامیت» و «انفرادی» توانسته بود به رونق سینما‌ها کمک بسیاری کند. «بخارست» مانند دو فیلم قبلی اطیابی در ژانر کمدی ساخته شده است، ژانری که همواره تماشاگران زیادی را به سینما‌ها می‌کشاند. این فیلم در ماه آذر با جذب ۶۱ هزار و ۲۹۶ نفر به فروش یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. «بخارست» که در روز‌های پایانی آبان روی پرده سینما‌های کشور و استان رفته است، از حضور بازیگرانی، چون پژمان جمشیدی، حسین یاری و امیرحسین آرمان بهره گرفته است.

ادامه استقبال از «لوپتو»

«لوپتو» ساخته عباس عسکری و نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره با یک پله صعود نسبت به ماه آبان در جایگاه دوم قرار گرفته است. این پویانمایی موزیکال، شاد و مهیج که از ۱۱ آبان روی پرده سینما‌ها رفته با تکنیک سه بعدی به دست هنرمندان کرمانی تولید شده است. شب گذشته نیز به مناسبت فرارسیدن شب یلدا از قطعه موسیقی «شادی ساختنی است» در ویژه برنامه یلدایی شبکه ۲ با حضور عوامل و عروسک‌های این پویانمایی سینمایی رونمایی شد. این قطعه موسیقی توسط امید روشن بین ساخته شده است. «لوپتو» در ماه آذر با همراه کردن ۲۹ هزار و ۷۱۵ نفر توانسته به فروش ۶۵۱ میلیون تومانی دست پیدا کند که حدود ۲۰۰ میلیون بیشتر از ماه آبان است.

سقوط دوپله‌ای «انفرادی»

فیلم «انفرادی» ساخته مسعود اطیابی، رتبه سوم جدول فروش ماه آذر را از آن خود کرده است. فیلمی که از اردیبهشت امسال روی پرده سینما‌ها رفت و با استقبال مردم چندین ماه صدرنشین جدول فروش استان و کشور بود. در واقع هیچ اثری نتوانست این فیلم را از صدر به پایین بکشد تا اینکه با اکران اثر جدید کارگردانش سرانجام جایگاهش در ماه آذر از دست رفت. «انفرادی» در ماه آذر با همراه کردن ۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر به فروش ۵۳۳ میلیون تومانی دست پیدا کرده است که ۲۰۰ میلیون کمتر از ماه آبان است. از بازیگران این فیلم هم می‌توان به رضا عطاران، هنرمند مشهدی، مهدی هاشمی و احمد مهران فر اشاره کرد.

کاهش فروش «پسر دلفینی»

رتبه چهارم جدول فروش به پویانمایی سینمایی «پسردلفینی» اثر محمد خیراندیش اختصاص دارد. اثری داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی که توسط افرادی، چون حامد عزیزی، مریم جلینی و ثریا قاسمی صداگذاری شده است. «پسر دلفینی» در روز‌های آغازین شهریور در سینما‌های کشور و استان روی پرده رفت و از همان ابتدا با استقبال مخاطبان به ویژه کودکان روبه رو شد. به طوری که این پویانمایی در آبان در رتبه دوم جدول فروش جای گرفته بود، البته فروش «پسر دلفینی» در ماه آذر حدود ۲۰۰ میلیون نسبت به ماه آبان کاهش داشته و با جذب ۱۰ هزار و ۱۳۵ مخاطب به رقم ۲۴۲ میلیون تومان رسیده است.

ادامه صعود «بام بالا» در جدول

فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی که در ماه مهر در رتبه یازدهم و در ماه آبان در رتبه هفتم قرار گرفته بود، در ماه آذر با افزایش فروش روبه رو شده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است. «بام بالا» با بازی حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غمخوار، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی از آثار قدردانی شده در سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید که درنهایت از ۱۴ مهر امسال روی پرده سینما‌های کشور رفت. فروش این اثر در ماه آذر ۲۲۵ میلیون تومان بوده است.

«ابلق» در جایگاه ششم

فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار که چهار ماه از آغاز اکرانش می‌گذرد، در رتبه ششم جدول فروش آذر قرار دارد. اثری که اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند. «ابلق» در ماه‌های اولیه اکرانش با استقبال خوبی روبه رو شده بود، اما با اکران فیلم‌های جدیدتر کم کم جایگاه خودش را در رتبه‌های بالایی جدول از دست داد. در ماه آذر ۵ هزار و ۲۳ نفر در سینما‌های استان به تماشای «ابلق» نشسته اند که فروشی ۱۵۰ میلیون تومانی را برای آن رقم زده است. در این فیلم مهران احمدی، هنرمند خراسانی در کنار بازیگرانی مانند هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و بهرام رادان نقش آفرینی می‌کنند.

استقبال کمتر از «دوزیست» در ماه آذر

«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد با یک پله سقوط نسبت به ماه آبان، رتبه هفتم جدول فروش آذر را از آن خود کرده است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و با استقبال مخاطبان هم روبه رو شد، اما نتوانست جایزه‌ای را در این رویداد از آن خود کند. «دوزیست» که از حضور بازیگران چهره‌ای مانند پژمان جمشیدی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی و جواد عزتی بهره گرفته است، بعد از گذشت حدود سه سال از تولیدش سرانجام ۲۰ مرداد امسال روی پرده سینما‌های کشور رفت. این فیلم در ماه آذر با همراه کردن ۳ هزار و ۱۲۸ مخاطب به فروش ۹۳ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

دوبرابرشدن فروش «بازیوو»

فیلم سینمایی «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی، سینماگر خراسانی، دیگر فیلم مناسب گروه سنی کودک و نوجوان محسوب می‌شود که این روز‌ها در سینما‌های استان در حال اکران است. فروش این فیلم که از ۱۵ تیر روی پرده سینما‌های کشور رفته، روند ثابتی نداشته و در ماه‌های مختلف بالا و پایین شده است. بر اساس آمار ارائه شده در سایت سمفا «بازیوو» که در ماه آبان با میزان فروش ۳۰ میلیون تومانی در جایگاه چهاردهم قرار گرفته بود، در ماه آذر با دوبرابرشدن فروشش و رسیدن به رقم ۶۱ میلیون تومان در جایگاه هشتم قرار گرفته است. در فیلم موزیکال «بازیوو» بازیگرانی، چون پژمان بازغی و لیندا کیانی به ایفای نقش پرداخته اند.

«تی تی» در رتبه نهم

فیلم «تی تی» ساخته آیدا پناهنده هم با کاهش فروش و سقوط یک پله‌ای در جدول فروش نسبت به ماه آبان روبه رو شده و در ماه آذر در رتبه نهم قرار گرفته است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی و در بخش‌های بهترین فیلم نامه، موسیقی متن و فیلم برداری نامزد دریافت سیمرغ شد، اما نتوانست جایزه‌ای را از آن خود کند. «تی تی» که از حضور بازیگرانی، چون هوتن شکیبا، پارسا پیروزفر و الناز شاکردوست بهره گرفته در ماه آذر هزار و ۶۶۷ مخاطب را در سینما‌های استان با خود همراه کرده و به فروش ۵۸ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

ادامه اکران «سگ بند»

فیلم «سگ بند» ساخته مهران احمدی سینماگر خراسانی که اکرانش از روز‌های پایانی اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و قدیمی‌ترین فیلم روی پرده سینما‌ها محسوب می‌شود، در رتبه دهم جدول فروش این ماه قرار دارد. این فیلم در ماه آذر در هفت سالن سینمایی استان اکران شده و فروش ۵۶ میلیون تومانی را برای خود رقم زده است. در این فیلم کمدی بازیگرانی، چون امیر جعفری، بهرام افشاری و نازنین بیاتی به ایفای نقش پرداخته اند.

رتبه یازدهم از آن «علفزار»

فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی با یک پله سقوط نسبت به ماه آبان در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در چندین رشته نامزد و درنهایت برنده چهار جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلم نامه شد. «علفزار» که از ۳ خرداد اکرانش در سینما‌های سراسر کشور آغاز شده است، در ماه آذر با همراه کردن هزار و ۲۹۶ مخاطب، ۴۹ میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی و ستایش رجایی نیا از بازیگران تئاتر مشهد، نقش آفرینی کرده اند.

وضعیت ثابت یک فیلم کمدی

رتبه دوازدهم جدول فروش همچون ماه قبل به «چند می‌گیری گریه کنی ۲» ساخته علی توکلی نیا اختصاص دارد. این فیلم کمدی که از حضور حامد آهنگی، حمید لولایی و ابوالفضل پورعرب بهره گرفته است از ۲۸ اردیبهشت در سینما‌های کشور روی پرده رفته و همچنان هم به اکرانش ادامه می‌دهد. «چند می‌گیری گریه کنی ۲» تعداد مخاطبان بیشتری را نسبت به سه فیلم بالاتر از خود در جدول فروش همراه کرده است، اما فروش آن کمتر بوده است. علت این اتفاق هم نیمه بها بودن بلیت‌های آن در برخی سینما‌های استان است. براین اساس در ماه آذر ۲ هزار و ۱۵۹ نفر به تماشای «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، در سینما‌های استان نشسته اند که فروش ۳۹ میلیون تومانی را برای آن رقم زده است.

استقبال نشدن از «طبقه یک ونیم»

جایگاه سیزدهم جدول فروش مانند ماه آبان به فیلم «طبقه یک ونیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و به نویسندگی حسین نمازی اختصاص دارد. این فیلم که از ۱۰ آبان روی پرده سینما‌های کشور رفته با استقبال چندانی از سوی مخاطبان روبه رو نشده است. براساس آمار سایت سمفا «طبقه یک ونیم» در ماه آذر هزار و ۳۲ مخاطب را با خود همراه و به فروش ۲۸ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. در این فیلم بازیگرانی، چون مهدی هاشمی و مهران رجبی به ایفای نقش پرداخته اند.

اثر سینماگران مشهدی در جایگاه چهاردهم

فیلم «بانک زده ها» ساخته جواد اردکانی و علی بکائیان، سینماگران مشهدی، درحالی که ماه قبل در جایگاه نهم قرار گرفته بود با کاهش فروش در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است. «بانک زده ها» با بازی زنده یاد علی انصاریان که از شهریورماه روی پرده سینما‌های کشور رفته است، در سومین ماه پاییز با جذب ۷۹۷ مخاطب، ۱۸ میلیون تومان فروش داشته است.

همراهی نکردن مخاطبان با اثری در ژانر وحشت

رتبه فیلم «شین» به نویسندگی و کارگردانی میثم کزازی نسبت به ماه قبل تغییری نکرده و این فیلم در ماه آذر هم در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است. «شین» اثری در ژانر وحشت است که در ماه آذر تنها ۹۲ مخاطب را در سینما‌های استان با خود همراه کرده است. فروش این فیلم حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. شهاب حسینی به عنوان تهیه کننده و بازیگر در فیلم «شین» حضور دارد.

«بیرو» در جایگاه شانزدهم

فیلم «بیرو» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر در رتبه شانزدهم قرار دارد. فیلمی براساس زندگی علیرضابیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان که اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. باوجودآنکه انتظار می‌رفت هم زمانی مسابقات جام جهانی با اکران این فیلم بتواند مخاطبان آن را افزایش دهد، اما در ماه آذر فقط ۷۹ نفر به تماشای این فیلم نشستند که فروشی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی را رقم زدند.

فروش ۲ میلیونی برای «جزیره فضایی»

فیلم «جزیره فضایی (تورنادو ۲)» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی با بازی بازیگرانی، چون اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی و الناز حبیبی که از ۲۹ آذر روی پرده سینما‌های کشور رفته است، جدیدترین اثر اکران شده در سینما‌ها به شمار می‌رود. این فیلم کودک در دو روز اول اکرانش حدود ۲ میلیون تومان فروش داشته و در جایگاه هفدهم قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->